MENU
0

Klantenservice

+31 (0)6 82 53 69 52
INAMOOD

Postbus 170

5000 AD Tilburg



Neem contact op

Veelgestelde vragen

Bezorgen en retouren
Wat zijn de bezorgtijden?

Leveringen vinden plaats tussen 17.00 en 22.00 uur op dinsdag t/m vrijdag. Tijdens het plaatsen van je bestelling kun jij zelf kiezen uit de bezorgdagen die wij aanbieden.

Op de dag van levering ontvang je een e-mail met daarin een Track & Trace link. Deze link wordt rond 16.00 uur aangepast met een tijdsindicatie van 2 uur. Via deze link kun je de volgende dingen aangeven:

  • Ontvangen van een sms-alert voor tijdige informatie op het moment dat de bezorger bij jou in de buurt is.
  • Burenlevering tot 5 minuten voor levering.
  • Levering op een ander adres binnen een straal van 200 meter.
Waar bezorgen jullie?

Wij bezorgen in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.

Wat is de levertijd?

Als je vóór 23:59 uur bestelt, is het mogelijk om de volgende dag je bestelling in ontvangst te nemen, mits de eerstvolgende dag een bezorgdag is. De eerst mogelijke aflevering is altijd zichtbaar in het bestelproces.

Waarom moet ik op tijd zijn op de afgesproken bezorgtijd?

Je ontvangt een pakket met producten die diepgevroren zijn en het liefst zo snel mogelijk de vriezer in willen om hun kwaliteit te behouden. Het is van groot belang dat de producten de kans niet krijgen te ontdooien.

Ben jij (of je directe buren) niet thuis op het moment van bezorging, dan zullen wij het pakket mee terug moeten nemen. Dit pakket wordt zo snel mogelijk in ons dichtstbijzijnde vriesdepot geplaatst. Omdat het droogijs dat wij gebruiken om de temperatuur laag te houden oplost, zal het pakket met vriestransport een tweede maal worden aangeboden. Let op: dit is een éénmalige dienst en de verzendkosten voor dit transport zijn voor de koper.

Hoe kan mijn bezorging nog steeds koud zijn bij levering?

De volledige bestelling wordt ingepakt in een vriescel en vervolgens met vriestransport vervoerd naar het sorteercentrum. Zodra jouw bestelling daar is aangekomen, bevindt deze zich niet meer in een gekoelde omgeving. Wij maken gebruik van speciale kartonnen isolatieboxen in combinatie met droogijs, deze nemen de vriesfunctie over tot aan de aflevering bij jou thuis. Op deze wijze garanderen wij dat onze producten minimaal 15 uur op -18 ͒C blijven gedurende gekoeld en ongekoeld transport. Deze periode is genoeg om uit te leveren binnen de afgesproken tijd. Zodra ons product uit de verzenddoos gehaald wordt, dient dit direct in de vriezer geplaatst te worden voor behoud van kwaliteit en voedselveiligheid.

Kan ik een retour sturen?

Producten met een houdbaarheid hebben mogen uitgezonderd worden van herroeping. Zo ook het vlees van INAMOOD. Dit betekent dat het niet mogelijk is uw bestelling aan ons te retourneren.

Wat als ik onverhoopt niet thuis ben?

Als wij jouw bestelling in één keer kunnen bezorgen, zorgen wij samen voor een beter milieu. Zo wordt het positieve resultaat van de korte schakels die wij hanteren behouden. De boer, de producent, Inamood en vervolgens op jouw bord. Enkel de touchpoints die nodig zijn, want Inamood houdt van direct.

Betalingen
Wat is de minimum orderwaarde?

Wij hanteren een minimaal orderbedrag van €60,-. Uitgezonderd de éénmalige mogelijkheid om de Tryout-box zonder Picanha te bestellen, hiervoor geldt geen minimaal orderbedrag.

Inamood houdt van bewust inkopen en dat doen wij graag samen met jou.

Moet ik verzendkosten betalen?

Aangezien wij een minimale ordergrootte hanteren, betalen wij de verzendkosten.

Enkel bij niet thuis, zullen wij (indien gewenst) éénmalig opnieuw bij je langskomen met een nieuw pakketje, maar dan zijn de verzendkosten wel voor eigen rekening.

Hoe betaal ik mijn bestelling?
Waar vind ik mijn factuur?
Binnen de webshop kun je bij een aangemaakt account je orders terugvinden. Mocht je geen account hebben dan vind je de factuur altijd terug in je mailbox. Wanneer je je factuur niet meer kunt terugvinden, neem dan gerust even contact met ons op en dan zullen wij de factuur naar je toezenden. 
Ik heb geen orderbevestiging in mijn mail ontvangen?
Waarom kan ik alleen per kilo bestellen?

Inamood staat voor bewust en duurzaam consumeren. Per kilo bestellen zien wij als slim inkopen en zorgt voor minder transportbewegingen.

Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog annuleren?

Het is niet mogelijk om je bestelling te annuleren na plaatsen van je bestelling.

Producten INAMOOD
Waar komt jullie vlees vandaan?

Met de kennis die wij in huis hebben vanuit de jarenlange ervaring van de organisatie achter Inamood (Lodewijks Meat), zorgen wij voor een constante kwaliteit. De kwaliteit die wij leveren is te vergelijken met de kwaliteit van een goed restaurant. Ons team weet deze kwaliteit te beoordelen, aangezien dit hetgeen is wat Lodewijks Meat al jarenlang doet. In onze eigen productie wordt letterlijk elk product gescreend en vervolgens door onszelf gesneden en geportioneerd verpakt in onze Inamood recyclebare verpakkingen.

Waarom zijn de producten per stuk (geportioneerd) verpakt?
De voedselverspilling in Nederland is nog altijd veel te hoog (34,4 kg per persoon per jaar). Wij willen dit bestrijden door onze producten slim en handig te portioneren. Per maaltijd per persoon een portie en je zult zien dat veel minder verspild zal worden. Inamood wil samen met jou bewust en duurzaam consumeren.
De vacuümverpakking is gescheurd, wat nu?
Hoe lang kan ik mijn bestelling bewaren?

Op al onze producten zit een label met de houdbaarheidsdatum. Aangezien ons vlees shock gevroren is, hebben al onze producten een minimale houdbaarheid van 6 maanden.

Inamood heeft bewust de keuze gemaakt om de producten bevroren aan te leveren bij consumenten. Door een snelle manier van invriezen (shockvriezen) worden de producten in maximaal twee uur tijd tot aan de kern bevroren. In het kader van de voedselveiligheid blijven de producten in totaal gedurende een periode van 36 uur in de vriezer staan totdat ze worden opgeslagen bij -21° C.

Deze manier van invriezen is hoogst professioneel, veilig en effectief. Het vlees behoudt al zijn belangrijke sappen en daardoor blijft de kwaliteit gewaarborgd. Uiteraard is invriezen ook een van de beste conserveringsmethoden. Het verlengt de houdbaarheid van het product.

Wanneer vervolgens het product thuis langzaam in de koelkast ontdooid wordt, zal dit niet zorgen voor enige vorm van kwaliteitsverlies.

Past 3 kilo vlees of meer in mijn vriezer?
Hoe ontdooi ik mijn vlees?

Haal het vlees altijd één dag voordat je consumeert uit de vriezer en plaats dit op een bord of in een bakje in de koelkast zodat het rustig kan ontdooien.

Wanneer vlees te snel ontdooit, op een bord buiten de koelkast of in koud, lauw of warm water, zullen ijskristallen die in het vlees zitten de structuur kapot maken. De ijskristallen prikken het vlees als het ware lek en er zal hierdoor veel vleessap verloren gaan. Deze vleessappen bevatten smaak en malsheid wat op deze manier verdwijnt. So, are you in a mood for something good? Do it well!

Als je dan toch vergeten bent het vlees op tijd uit de vriezer te halen, is het beste alternatief om het vlees in de verpakking te laten zitten en in koud water te leggen. Het is hierbij belangrijk om de kraan te laten druppelen.

Zijn jullie verpakkingen sous vide bestendig?
Ja, deze zijn bestendig tot 70°C. Zorg dus dat het water niet kookt!

Altijd nieuwe recepten en aanbiedingen in je mailbox?

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €60,00 en de verzending is gratis

Verzendkosten berekenen

Geen verzendmethoden gevonden voor dit land.